Dnes 2 + 1 na toaletné vody + doprava zadarmo nad 45 € a pri osobnom odbere

Ako vyzerá práca snov?

"Manufaktura je moja srdcová záležitosť, práca snov ...", hovorí kreatívna riaditeľka Bára Čechová. Spýtali sme sa Báry, aká je jej cesta s Manufakturou, čo je náplňou jej práce a ako sa tvorí skvelá kozmetika ...

Aké boli tvoje začiatky v Manufakture?

V Manufakture som začínala už počas mojich štúdií cestovného ruchu na pozícii predajnej asistentky v krásnom obchode uprostred starej Prahy. Inzerát som si vtedy všimla vo výklade roztomilej mydlárne pri nočnej prechádzke Nerudovou ulicou. O pár dní neskôr som už veselo konverzovala o bábikách zo šúpolia, drevených hračkách či voňavých mydlách s turistami z celého sveta a po večeroch sa potom skvelo bavila v okolitých staropražských podnikoch s báječnými kolegyňami, ktoré som v práci spoznala a s ktorými sa priatelím a pracujem dodnes.

Čo bolo ďalej?

Po dokončení školy mi bolo ponúknuté, aby som posilnila marketingové oddelenie a pomohla s projektom kozmetiky Manufaktura, ktorá vtedy hľadala svoju cestu, neváhala som ani sekundu. Do Manufaktury som sa totiž zamilovala od prvého dňa, ako som do nej vkročila. Odvtedy uplynulo už mnoho rokov a tá láska stále trvá. Takmer každé ráno cestou do práce myslím na to, aké šťastie som vtedy mala.

Práve Ty si v tom čase prišla s myšlienkou domácich kúpeľov. Ako Ti to napadlo?

Na prelome tisícročí už nás konkurencia začala trošku dobiehať, prírodné ingrediencie začali byť v kurze. Hľadali sme teda nový smer, ako sa odlíšiť. Pretože som vyrastala v Karlových Varoch, mala som blízko ku kúpeľníctvu. K myšlienke domácich kúpeľov ma priviedla téma mojej bakalárskej práce, v ktorej som sledovala prístup ku kúpeľníctvu v čase. Jednoznačne z nej vyplynulo, že sú preč doby, kedy ľudia bežne odišli na tri týždne do kúpeľov. Teraz máme čas maximálne na predĺžený wellness víkend. Je škoda, že ľudia zabúdajú na odpočinok, ktorý je pre zdravie a duševnú pohodu tak veľmi dôležitý. Tak mi napadlo, vytvoriť pre zákazníkov návody, ako si urobiť také malé kúpele doma. Dopriať si počas dňa aspoň chvíľku pre seba, pretože keď je človek v pohode, je príjemný aj voči okoliu.

 

Prečo Manufaktura toľko uprednostňuje prírodné a českej ingrediencie?

V Manufakture milujeme a jednoznačne preferujeme lokálne ingrediencie. Používanie prírodných materiálov je pre mňa nekonečným zdrojom nápadov. Sú to ingrediencie známe z histórie a odskúšané stovkami rokov ... Rôzne svetové firmy nám ponúkajú najrôznejšie super moderné ingrediencie, ktoré sú určite funkčné, ale my sa snažíme opierať predovšetkým o českú prírodu. V pivnej kozmetike je obsiahnutý vysoký podiel lahodného benešovského piva Ferdinand, vo vínnej kozmetike víno z juhomoravského rodinného vinárstva Pfeffer, karlovarská kozmetika je obohatená o tamojšiu blahodarnú žriedlovú soľ, sedmokrásky sú nazbierané na našich krásnych lúkach a záhradách.

 

Testuješ výrobky taktiež sama na sebe?

My všetci ich testujeme! Členovia našich rodín, občas aj vedúci našich obchodov. Všetci sa na vývoji radi podieľajú. Pre nás  sú to cenné postrehy, ktoré do vývoja zapracovávame. Zamestnanci potom majú k výrobkom bližší vzťah, pretože ich naozaj poznajú.

 

Ako dlho trvá, než sa prípravok dostane na trh?

Jeho vývoj môže trvať aj rok, dva. Páči sa mi, že pracujeme aj s emóciami a spomienkami. Napríklad pre témy našich limitovaných edícií nás inšpirujú detské spomienky na prázdniny na vidieku - babičkina jahodová šťava, marhuľový koláč ... Keď sa povie uhorka, mnohí z nás si vybavia svoju mamičku, ako si kedysi kládla  šupky z uhorky na tvár, aby mala jemnejšiu pleť. Keď potom zákazníci vidia našu kozmetiku s výťažkom z uhorky, je im hneď jasné, že bude mať priaznivé účinky. Účinky mnohých našich tradičných ingrediencií majú zákazníci v povedomí.

Ako produkty vznikajú?

Prvý je, samozrejme, nápad. Inšpiráciu získavam hlavne pri pobyte v prírode alebo na mojej záhradke. Niečo mi napadne a už mi to vŕta v hlave, preto bežím k herbáru. Tam zisťujem, aké má daná rastlinka účinky a v čom je výnimočná. Všetko preberiem s vývojármi a začnú sa zháňať ingrediencie.

 

Ako je to ďalej?

Potom už všetko preberú naši odborníci vo výrobe, ktorá sídli na okraji Prahy. Vývojári a vývojárky, ktorí presne vedia, ako čo namixovať, v akých koncentráciách, čo s čím zmiešať, ako nakombinovať s vitamínmi a podobne.

 

Vyzerá to ako hračka. Čo je na tom najťažšie?

Čím sofistikovanejšie sú naše výrobky a ingrediencie, tým prácnejšie je poskladať stabilnú receptúru, prácu nám navyše sťažuje veľmi vysoký obsah prírodných surovín. Často sa tiež zasekneme na hľadaní parfumu, pretože vôňa je pri výbere pre zákazníka rozhodujúca. Každá žena, ktorá príde, tak si najskôr k výrobku privonia. Aj keď je tam napísané, že je neparfumovaný.

V oblasti kozmetiky je na trhu pomerne veľká konkurencia, ako sa s ňou vysporiadavate?

Jedinou cestou, ako sa s konkurenciou vysporiadať, je byť stále o krok vpred, nezaspať na vavrínoch, dôsledne dodržiavať kvalitu výrobkov, na ktorú sú naši zákazníci zvyknutí, a zároveň ich neustále prekvapovať novinkami. To sa nám už mnoho rokov darí predovšetkým  pomocou obľúbených limitovaných edícií, ktoré uvádzame 2x ročne - pre jarno-letnú a jesenno-zimnú sezónu.

 

V sortimente sú okrem kozmetiky i rôzne čaje, sviečky, krabičky, hrnčeky. Aj to je české?

Od samého začiatku intenzívne podporujeme českých remeselníkov a výrobcov. V sortimente všetkých našich predajní preto nájdete tradičný český porcelán z Dubí, prírodné aromatické sviečky z južnej Moravy, krásne darčekové krabice z úžasnej firmy KAZETO, zdravé a lahodné prírodné sirupy od výrobcu Kitl z Jizerských hôr, nádherné šperky od šperkárky Iwy Winterovej, keramické mydlovničky a aromalampy z malej pražskej dielne Keramos, originálne keramické autorské doplnky od výtvarníka Petra Lady, zubné kefky od tradičnej pelhřimovskej firmy SPOKAR, sklenené pilníky vyrobené v tradičnom sklárskom regióne - v Novom Bore, bavlnené nákupné tašky od českej spoločnosti ROLSIT a mnoho ďalších produktov vznikajúcich v tuzemských dielňach, rodinných firmách i väčších spoločnostiach, s ktorými s radosťou a nadšením dlhodobo spolupracujeme.

Máš nejaký vzor, ​​ikonu, zdroj inšpirácií?

Najväčším vzorom je pre mňa história, musím však byť v obraze aj v súčasnom svete kozmetiky. Radi  preto navštevujeme, napríklad, známy kozmetický veľtrh v Bologne, ktorý si stále drží vysokú úroveň.

 

Prezraď nám na záver, čo Ťa teší vo voľnom čase?

Nepotrebujem v živote hromadiť veci, dávam prednosť zážitkom; preto niekoľkokrát ročne vyrážame s partnerom za hranice všedných dní. Radi cestujeme. Pred behom za pamiatkami a prírodnými úkazmi dávame prednosť nasávaniu miestnej atmosféry. V živote aj počas cestovania je pre mňa najdôležitejšia pohoda. Okrem cestovania ma bavia aj knihy a ďalšiu radosť mi prináša záhradka, ktorú máme uprostred Prahy, v jednej miniatúrnej záhradkárskej kolónii. Je fajn ísť z domu na záhradu počas týždňa a rýpaním v hline si odpočinúť od premýšľania. Nie som nijako zvlášť šikovná pestovateľka, napríklad môj spôsob sadenia zemiakov či cesnaku už mnohých pobavil, ale teší ma to.

 

Vložiť komentár

Informácie o tom, ako spracovávame a chránime Vaše osobné údaje, nájdete na stránke Ochrana osobních údajů.