Zimné zľavy + darček pri nákupe nad 80 €: Exkluzívne vlasové sérum proti šedinám & vypadávaniu vlasov

Udržateľná krása: čo pre ňu robíme?

UDRŽATEĽNOSŤ aktuálne hýbe svetom. Od začiatku vzniku Manufaktury ju ctíme a vnímame ako nevyhnutnú súčasť úspešného podnikania. Čo robíme pre životné prostredie? A prečo dať pri kúpe prednosť lokálnej kozmetike? To sa dozviete v rozhovore s našou kreatívnou riaditeľkou Bárou Čechovou.

Čo v súčasnej dobe Manufaktura robí pre udržateľnosť?
Myslím, že naším najväčším prínosom v tejto oblasti je to, že vyrábame v Česku, preferujeme lokálne suroviny, využívame jemné a šetrné receptúry a veľkú pozornosť venujeme otázke balenia. S obalmi všeobecne šetríme, využívame papier, PET, sklo a iné ľahko recyklovateľné materiály, jednoznačne aj v tejto oblasti preferujeme českých dodávateľov. Nikdy sme nepracovali s plastovými nákupnými taškami, využívame české tašky z recyklovaného papiera a ponúkame aj kvalitné bavlnené EKO tašky na opakované použitie. Vo februári, po dlhšej pauze ovplyvnenej reštrikciami spätými z koronou, obnovujeme predaj kúpeľových solí na váhu „BEZ OBALU“ – t.j. do vlastných nádob. Sústavne pracujeme na znížení energetickej náročnosti našej výroby i predajní. Zo „zvyškov“ sprchovacích gélov a šampónov, ktoré uviaznu v plniacich linkách a nemožno ich využiť pre plnohodnotné produkty, vyrábame vlastný upratovací čistiaci prostriedok „Manučistič“. Udržateľnou aktivitou je zaiste aj náš prístup k designu predajní - maximálne recyklujeme a vraciame staré veci späť do života. Od samého začiatku založenia našej spoločnosti tiež podporujeme české ľudové remeslá. Samozrejme minimalizujeme tlačoviny a elektronizujeme – účtenky, faktúry, kartičky k vernostnému programu… Aktivít je veľa a teší nás zavedenie každej novej.

Čo Manufaktura považuje v súčasnej dobe v oblasti eko kozmetiky už ako samozrejmosť?
Samozrejmosťou je pre nás využívanie obnoviteľných prírodných surovín s preferenciou lokálnych – v našich receptúrach nájdete poctivé české pivo, moravské víno, karlovarskú žriedlovú soľ, nami zbierané sedmokrásky, levanduľu z Pálavy a ďalšie… Ďalšou významnou kapitolou sú obaly - prevažnú časť ich vyrábame v Česku. Fľaštičky v juhozápadných Čechách, tuby na južnej Morave, krabičky kúsok za Prahou, krásne darčekové obaly napr. aj v legendárnej Kazete v Přerove. Naše fľaštičky obsahujú už niekoľko rokov 30% recyklovaného plastu a podiel recyklovaného plastu sme v našich fľaštičkách v roku 2021 zvýšili na 50%. Doteraz sa nám tak podarilo ušetriť už 23 ton plastu. Všeobecne vždy premýšľame o obale s ohľadom na dopad na životné prostredie, netransportujeme v obaloch vzduch, často využívame papier…

Akým smerom sa Manufaktura rozhodla ísť v oblasti udržateľnej krásy?
Udržateľnosť
je v našej spoločnosti veľkou témou, ktorá je neoddeliteľnou a pravidelnou súčasťou väčšiny porád a strategických rozhodnutí. Za jeden z najdôležitejších prínosov v oblasti udržateľnej krásy považujeme v našom prípade lokálny pôvod. Našim zákazníkom ponúkame špičkové produkty na svetovej úrovni, vyrobené v Česku, a tým ponúkame kvalitnú alternatívu trendovým zahraničným produktom, ktoré sú k nám zbytočne importované cez celú planétu.

Prečo dať pri kúpe prednosť lokálnej kozmetike?
Všeobecne ma teší, že trend nákupu lokálnych produktov je v našej krajine na vzostupe. Oveľa viac sa zaujímame o pozadie vzniku produktu a príbehy s ním späté. Prečo si zvoliť lokálnu kozmetiku? Obmedzíte svoju uhlíkovú stopu a podporíte miestnych výrobcov (nielen samotnej kozmetiky, ale aj dodávateľov obalov a surovín). Máte tiež výrazne vyššiu šancu na overenie jej kvality. U nás v Manufakture sme vo veľmi úzkom kontakte s našimi zákazníkmi, na ktorých zvedavé otázky často i do pár hodín odpovedajú priamo špecialisti z nášho vývojového oddelenia.

Má Manufaktura v sortimente nejakú EKO novinku, ktorá stojí za zmienku?
Pred Vianocami sme predstavili Revitalizujúci a hydratačný tuhý EKO šampón z kolekcie Marhuľa, na ktorom sme pracovali viac ako 2 roky – tak, aby bol nielen EKO, ale aj bez výhrad funkčný. Je výnimočný tým, že na rozdiel od bežných šampónov obsahuje iba 6 % vody, vydrží až 50 umytí a po jeho spotrebovaní nevzniká žiadny zbytočný odpad. Jeho výnimočne šetrná receptúra ​​bez konzervantov, sulfátov a silikónov s 98,80% ingredienciami prírodného pôvodu obsahuje cenné prírodné oleje (mandľový a marhuľový olej), bambucké maslo, extrakt z morskej riasy, ovsený beta-glukán a glycerín.

Prečo je podľa Teba dôležité meniť kozmetické produkty za udržateľnejšie a „zelenšie“? Do akej miery je to v komerčnej produkcii možné?
Príklon k udržateľným a zeleným produktom v komerčnej produkcii možný je. Je potrebné počítať s tým, že je prácnejší a drahší, zároveň má však vyšší potenciál získať verných zákazníkov a spokojných zamestnancov, ktorí ocenia, že pracujú v ohľaduplnej spoločnosti. Je veľmi zaujímavé, že v dnešnej dobe dokážu práve komerčné firmy výrazne upozorniť prostredníctvom svojich produktov a kampaní na problémy v oblasti životného prostredia. Je skvelé, že udržateľnosť sa pomaly stáva neoddeliteľnou súčasťou podnikania. Je však potrebné dávať pozor na tzv. greenwashing a všetky informácie si overovať z viacerých zdrojov. Typickým príkladom nešťastného kroku v oblasti EKO kozmetiky je využívanie bioplastov… Problematika ekológie a udržateľnosti je natoľko komplikovaná, že sme museli na túto oblasť vyčleniť špeciálnu časť úväzku jednej z našich kolegýň vo vývojovom oddelení tak, aby sme dokázali sledovať všetky trendy a predovšetkým vďaka diskusiám s odborníkmi a vnímaním rôznych uhlov pohľadu zhodnocovať ich skutočný pozitívny vplyv na ekológiu.

Čo podľa Teba musí mať značka, aby uspela v silnej konkurencii, ktorá tu v oblasti eko/organickej/prírodnej kozmetiky je?
Musí sa stále pozerať vpred, byť skutočná, poctivá, nápaditá... Musí si vyhradiť čas na neustále sledovanie vývoja v oblasti ekológie a udržateľnosti a rozhodnutia robiť rozvážne na základe sofistikovaných zdrojov a nie unáhlene na základe módnych vĺn. Nesmie sklamať svojich zákazníkov, naopak, je potrebné im stále prinášať radosť… Za mimoriadne dôležité tiež považujeme to, v akom prostredí a v akej atmosfére značka tvorí, vyrába, predáva… Sme presvedčení, že v našom prípade sú základným kameňom úspechu dobré medziľudské vzťahy a láska k Manufakture…

Prezradíš nám, čo nové v oblasti udržateľnosti Manufaktura chystá v roku 2022?
Zaujímavých EKO projektov máme rozpracovaných hneď niekoľko a zatiaľ nevieme, ktoré z nich bude možné skutočne realizovať. Zaujímame sa o rozšírenie ponuky tuhých šampónov a náhradných náplní, zisťujeme možnosti spätného odberu a následnej recyklácii ďalšej časti obalov, uvažujeme o rozšírení bezobalového sortimentu a taktiež o vývoji ešte šetrnejších výrobkov. Tešíme sa, čo nám rok 2022 prinesie.

Viac o udržateľnosti v Manufakture sa dozviete TU

Vložiť komentár

Informácie o tom, ako spracovávame a chránime Vaše osobné údaje, nájdete na stránke Ochrana osobných údajov.