1. júna sme predstavili a uviedli do predaja obľúbenú kolekciu Medovka „v novom“. Vyspovedali sme našu kreatívnu riaditeľku Báru Čechovú, a získali tak pre vás zaujímavý pohľad do zákulisia vzniku celej kolekcie - od prvotnej myšlienky cez zloženie až po samotný dizajn.
Čo nové kolekcia Medovka prináša a prečo by ste ju mali vyskúšať?
Ako dlho je medovková kozmetika neoddeliteľnou súčasťou Manufaktury?
Medovka je s nami v podstate od začiatku výroby mydiel v deväťdesiatych rokoch. Medovkové mydlo, spolu s levanduľovým a mätovým, bolo jedným z prvých, ktoré sme vyrábali.
Ucelenú kolekciu s viacerými produktmi, kde sme medovku navyše prepojili s priaznivými účinkami karlovarskej žriedlovej soli, sme prvýkrát predstavili v roku 2004.
Čo bolo vtedy inšpiráciou pre vznik celej medovkovej kolekcie so žriedlovou soľou?
Medovku využívame, pretože je tradičná, lokálna, využívaná už našimi predkami – to k našej filozofii v Manufakture patrí.
Keď som pred rokmi premýšľala, čím ju doplniť a spestriť, inšpirovala som sa svojim detstvom a štúdiom stráveným v Karlových Varoch.
Vďaka rodičom som sa pohybovala v kúpeľnom prostredí a okolo karlovarských prameňov. Výnimočný prírodný fenomén v podobe žriedlovej soli krásne dopĺňa relaxačné účinky medovky.
Prečo teraz došlo k refitu medovkovej kolekcie?
K refitom stálych radov pristupujeme pravidelne a veľmi radi – umožňujú nám zohľadniť trendy, vylepšovať receptúry aj design, a pritom ponechať zákazníkom ich obľúbené produkty.
V prípade medovky už bolo naozaj „načase“ – posledného refitu sa dočkala v roku 2013.
Akých zmien v zložení sa nová medovková kolekcia dočkala?
Medovková kolekcia je aj naďalej koncipovaná primárne na relaxáciu a úľavu od stresu - ponúka dokonalé uvoľnenie, upokojenie tela i mysle.
Tradične došlo k skvalitneniu a vyladeniu receptúr v rámci našich najnovších poznatkov – zapracovali sme nové prírodné oleje a rastlinné výťažky, využili modernejší spôsob konzervácie, zvýšili podiel ingrediencií prírodného pôvodu.
Významnou zmenou v rámci zloženia je obohatenie všetkých receptúr o aromaterapeutický esenciálny olej citronella, ktorý podporí antistresové a relaxačné účinky medovky a podporí dobrú náladu.
Pre koho je medovková kolekcia vhodná?
Pre každého, kto miluje sviežu vôňu s citrusovými notami, je unavený po náročnom dni, potrebuje úľavu po športovej alebo psychickej námahe, uvíta pomoc na upokojenie a lepší spánok.
Pre milovníkov relaxácie a aromaterapie, vysoko prírodnej kozmetiky a lokálnych značiek.
Vzhľadom na obsah prírodných výťažkov a esenciálneho oleja citronella, ktoré môžu byť pre niektorých alergénom, však radšej odporúčame veľmi citlivým jedincom vyskúšať medovku najprv na menšej časti tela. To platí pri kozmetike všeobecne.
Skladba produktov zostala zachovaná?
V podstate áno, s drobnými obmenami v rámci poňatia jednotlivých produktov.
V kolekcii tak nájdete sprchovací a kúpeľový prípravok, mydlo, krém na ruky, telové mlieko a soľno-olejový peeling. Sprchovací gél je teraz uvedený vo väčšom balení 400 ml s dávkovacou pumpičkou a v multifunkčnom koncepte 3v1, kedy poslúži ako fantasticky voňavý relaxačný sprchovací gél, príjemné tekuté mydlo na ruky aj jemný univerzálny šampón na vlasy.
Výraznejšie zmeny sa dočkal aj kúpeľový prípravok: oproti pôvodnému 2-zložkovému konceptu, ktorý bolo potrebné pred použitím pretrepať a zmiešať, je nová jednozložková pena, vytvárajúca dokonalý kúpeľ v zeleno-tyrkysovej farbe s výnimočne bohatou a dlho držiacou penou.
Na prvý pohľad je tiež viditeľný nový dizajn. Využíva opäť originálne výtvarné motívy od výtvarníčky Diany Delevovej?
Na nový dizajn sme sa pri medovke obzvlášť tešili, potrebovala ho „ako soľ“.
Výtvarné poňatie celej kolekcie opäť stojí na originálnych botanických výtvarných motívoch, ktoré pre nás namaľovala Diana. Obalovú grafiku sme potom tvorili spolu s naším dlhoročným dvorným grafikom Pavlom Winterom.
Snažili sme sa o odľahčenú vzdušnú koncepciu, evokujúcu prírodu, wellness, čistotu, aromaterapiu, relaxáciu.
Mysleli ste pri výbere obalu na ekológiu?
Áno, samozrejme, udržateľnosť je prirodzenou súčasťou celého vývoja.
Nová kolekcia má napr. o 1/3 väčšiu fľaštičku na sprchovací gél 3v1, ktorý tak dlhšie vydrží. Niektorí by mohli vytýkať to, že má teraz pumpičku – ale pre nás je dôležitá aj užívateľská prívetivosť a to, že pozitívnym javom pri pumpičke je kontrolované dávkovanie a s ním spojená prevencia plytvania.
Všetky fľaštičky sú, samozrejme, vyrobené v ČR a s podielom recyklátu (využitím recyklátu vo fľaštičkách šetríme ročne viac ako 10 ton nového plastu). Rovnako je v Čechách vyrobená papierová krabička na mydlo alebo tuba na krém na ruky.
Priaznivci ekológie môžu oceniť aj tuhé mydlo, ktoré vydrží násobne dlhšie ako tekuté.
A otázka na záver: Na ktorý produkt z kolekcie Medovka nedáš dopustiť?
Ja som veľkým milovníkom medovky predovšetkým pre jej nádhernú vôňu.
Mojou veľkou láskou je olejovo-soľný peeling, ktorý najradšej používam počas kúpeľa, kedy si s jeho pomocou zjemním pokožku a následne ho nechám rozpustiť vo vode a užívam si aromatický olejový kúpeľ.
Vôňa, ktorá sa potom šíri celým naším bytom, ma teší ešte dlhú dobu po kúpeli.
Zistite, ako špeciálne vyvinuté produkty môžu pomáhať osobám s citlivou a problematickou pokožkou, a akými unikátnymi ingredienciami a testovacími metódami sa Manufaktura riadi, aby zabezpečila najvyššiu kvalitu a účinnosť svojich dermokozmetických prípravkov.
3. 9. 2023autor: Petra Bečičková a vývojové oddelenie
Zákazníci sa nás stále častejšie pýtajú na prírodné zloženie kozmetiky Manufaktura, preto vám prinášame článok na tému prírodnej kozmetiky, ktorý vznikol z rozhovoru s našou milou vývojárkou - Ing. Evou Horčíkovou, ktorá sa vývoju kozmetiky venuje už viac ako 40 rokov.
Pýtate sa, prečo sa alkohol do kozmetiky pridáva, aké sú jeho výhody či nevýhody alebo vás zaujíma, ako to je s alkoholom v kozmetike Manufaktura? Prečítajte si, čo na to hovorí dlhoročná vývojárka kozmetiky Manufaktura – Ing. Eva Horčíková.
19. 9. 2024autor: Petra Bečičková a vývojové oddelenie
Bezvodá kozmetika predstavuje inovatívny prístup v starostlivosti o pleť a telo, ktorý kladie dôraz na efektivitu, udržateľnosť, zdravie a krásu pokožky. Aké konkrétne typy produktov zastupujú túto trendy kategóriu a v čom spočíva ich najväčšia sila?
S potešením vám predstavujeme už 26. limitovanú edíciu, inšpirovanú krásou jesennej prírody, múdrosťou našich babičiek a spomienkami na slnečné babie leto – JARABINU.
Používame súbory cookie na zabezpečenie správneho fungovania vášho obľúbeného e-shopu, na prispôsobenie obsahu stránok vašim potrebám, na štatistické a marketingové účely a personalizáciu reklám od Googlu a ďalších spoločností. Kliknutím na tlačidlo „Povoliť všetko“ nám udelíte súhlas s ich zberom a spracovaním a my vám poskytneme ten najlepší zážitok z nakupovania.
Vaše nastavenie súborov cookie
Tu máte možnosť prispôsobiť soubory cookie v súladu s vlastnými preferenciami a neskôr nastaviť alebo kedykoľvek vypnúť v pätičke webu.
Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých funkcií, ktoré ponúkajú.
Personalizáciu prevádzame na základe vami prehliadnutého tovaru. Ďalej potom upravujeme zobrazovaný obsah podľa toho, čo vás zaujíma.
Tieto cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a za pomoci získaných dát potom môžeme zlepšovať zážitok z nakupovania zákazníkom.
Tieto cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami vrátane Googlu na prenos osobných údajov a personalizáciu reklám, aby boli pre vás zaujímavé.