Využite akciu 2+1 na toaletné a parfumové vody

Moja predajňa
Central Bratislava, Bratislava

Náš príbeh

MANUFAKTURA je dnes už tradičnou kozmetickou značkou, spojenou s lokálnymi ingredienciami, inšpiráciou v histórii, vysoko prírodným a kvalitným zložením, krásnymi vôňami, dizajnom od výtvarníkov, udržateľnosťou a množstvom príbehov a emócií. 

Viete však, že na samom začiatku nášho príbehu bol obchodík v centre historickej Prahy s českými ľudovými remeslami a drevenými hračkami? Poďte sa začítať do nášho príbehu...


1991...

Začíname

Príbeh Manufaktury začína už v lete 1991. Praha je čerstvo otvorená celému svetu a my máme nápad otvoriť v historickom centre predajňu s českými ľudovými remeslami a drevenými hračkami, kde by si turisti mohli zakúpiť kvalitný lokálny produkt.

 

Rozbiehame sa na vidiek, nadväzujeme kontakty s tamojšími remeselníkmi a drobnými výrobcami a nakupujeme od nich drevené hračky, šúpoľové bábiky, kraslice atď. Objavujeme krásne miesto v priestoroch bývalej práčovne dominikánskeho kláštora na Jilskej ulici a otvárame 1. obchod. 

 

Postupne združujeme viac ako 250 drobných remeselníkov, bývalých majstrov ľudovej tvorby, Nositeľov tradície a menších českých firiem.

1991

1992...

Rozvíjame predajnú sieť a podporujeme remeslá

Čoskoro spoznávame, že je náš koncept pre turistov veľmi atraktívny, a otvárame ďalšie predajne v historickej časti Prahy. 

 

Vďaka zaisteniu pravidelného odbytu a spolupráci pri vývoji, dizajne a ochrane produktov pomáhame vytvárať podmienky na udržanie a rozvoj mnohých zanikajúcich remesiel. 

 

Časť sortimentu dodnes predávame v 4 predajniach a stále spolupracujeme s Ministerstvom kultúry.

1992

1995...

1. ocenenie Czech Made v ČR

V roku 1995 sa stávame prvou českou spoločnosťou, ktorá získala od Ministerstva priemyslu a obchodu ocenenie Czech made za prevádzkovanie siete obchodov. 

 

Hlavným mottom našich predajní vždy bola a stále je „českosť, tradícia a kvalita“. Mimoriadne dôležitým prvkom je design a atmosféra. 

 

Originálny sortiment, nápadité riešenie interiérov, vôňa, útulnosť a vynikajúci zákaznícky servis oceňujú naši zákazníci dodnes.

1995

1995-1998

Rodí sa výroba vlastných mydiel

Postupne pomýšľame na vlastný sortiment, ktorým by sme mohli osloviť aj českých zákazníkov. 

 

Na myšlienku, pustiť sa do výroby mydiel, nás prekvapivo priviedlo kúzlo miesta, kde vtedy sídlil hlavný sklad tovaru. Nachádzal sa totiž v priestoroch bývalej Kadlecovej mydlárne v Libni. Začíname pátrať v histórii, zapájame do spolupráce vysoké školy a kozmetologických odborníkov a postupne vzniká projekt výroby čerstvých glycerínových mydiel.… 

 

Začiatkom roku 1998 začíname predávať vlastné voňavé bylinkové mydlá.

1995-1998

2000...

Spúšťame vývoj ďalšej kozmetiky

Našim mydlám sa dlhodobo darí, kozmetika nás baví, a tak sa v našej malej výrobe na pražskom Střížkove púšťame do odvážnejšieho projektu – začíname vyvíjať sprchovacie gély, kúpeľové soli a peny, sviečky, rozširujeme typy mydiel. 

 

Vymýšľame si vlastné originálne obaly - fľaštičky, do ktorých vkladáme sušené listy, drievka, na ktoré vypaľujeme naše logo...

2000

2002...

Povodne a ďalší rozvoj sortimentu a veľkoobchodu

V roku 2002 sa našou krajinou prehnali najničivejšie povodne v histórii, zasiahnutá tisícročnou vodou bola najmä Praha. 

 

Zo dňa na deň sa „vypol cestovný ruch” a nás to utvrdilo v myšlienke, že je potrebné sa venovať rozvoju vlastných produktov, sústredeniu sa na lokálnych zákazníkov a veľkoobchod. Uvádzame na trh 5 ucelených kozmetických radov s vôňami harmančeka a vanilky, zeleného čaju a mäty, ruže a jarabiny, medovky a hrušky, slivky a levandule. 

 

Zároveň budujeme obchodné oddelenie a spúšťame veľkoobchodný predaj v Čechách aj v zahraničí.

2002

2004...

Spoliehame na lokálnu tematiku, históriu a myšlienku domácich kúpeľov

Kozmetika nás baví, ale pribúda nám konkurencia, a hľadáme smer, ktorým sa jednoznačne odlíšiť.

 

Rozhodujeme sa v čase, keď „frčí exotika”. Staviť primárne na lokálne ingrediencie a inšpiráciu českou tradíciou a históriou? Prichádzame s myšlienkou domácich kúpeľov. Na trh uvádzame rad založený na využití karlovarskej žriedlovej soli, kaolínu a rašeliny. 

 

V nasledujúcich rokoch pridáme mnohé ďalšie kolekcie využívajúce lokálne ingrediencie.

2004

2005...

1. obchod v obchodnom centre

V Prahe sa otvára najväčší nákupný komplex v Českej republike – obchodné centrum Chodov a my tu otvárame náš prvý obchod v obchodnom centre.

 

Spočiatku tu predávame kozmetiku, hračky aj ľudové remeslá, ale postupne sortiment redukujeme a obchod ponechávame čisto kozmetický. 

 

Prvý interiérový dizajn stavil na tmavé farby, drevený nábytok a veľké množstvo historizujúcich dekorácií, ktoré nakupujeme v obchodoch so starožitnosťami po celej republike.

2005

2007...

Nová výroba v Čakoviciach

S rozvojom našej kozmetiky nám už nestačí naša pôvodná menšia výroba na pražskom Střížkove a sťahujeme sa do Čakovic - do historickej budovy bývalého cukrovaru. 

 

Dopĺňame výrobu o nové výrobné technológie, tešíme sa z nových vývojových laboratórií, zavádzame nové logistické systémy a rozvíjame sortiment. 

 

Vo väčšej miere sa začíname venovať už aj starostlivosti o pleť.

2007

2007...

Zrodila sa hviezda

V roku 2007 uvádzame na trh kolekciu pivnej kozmetiky založenú na využití pravého českého piva, pivovarských kvasníc a výťažkov z chmeľu. 

 

Hlavnou hviezdou kolekcie sa stáva originálny pivný šampón inšpirovaný múdrosťou našich babičiek, ktoré si pivom oplachovali vlasy pre lesk, objem a vitalitu. 

 

Pivný šampón je dnes už naším ikonickým produktom, neprekonateľným bestsellerom, ktorého sme predali už viac ako 1.600 000 ks.

2007

2008...

Globálna ekonomická kríza nás posilňuje, rozširujeme sieť predajní

Rok 2008 je pre mnohých náročný s ohľadom na globálnu ekonomickú krízu, niektoré značky opúšťajú trh. Nám sa, našťastie, darí, a tak využívame uvoľnené priestory v obchodných centrách a rozširujeme predajnú sieť. 

 

Prichádzame s novým dizajnom predajní. Pracujeme so zelenou farbou evokujúcou prírodu, drevené biele skrine nasvecujú lampičky vytvárajúce útulný domáci efekt, stále využívame historizujúce dekorácie. 

 

Veľká časť priestorov je venovaná kompozíciám s mydlami a kúpeľovými soľami.

2008

2009...

Jedinečné prvenstvo: Krtko & certifikát Human Cosmetics Standard

Ako 1. kozmetickej značke sa nám vďaka osobnému stretnutiu so Zdeňkom Milerom (autorom legendárneho krtka) a príbehu našej značky podarí získať licenciu na využitie motívov krtka na detskú kozmetiku s harmančekom. Sme nadšení a uvádzame prvý detský rad s extra jemným prírodným zložením!

 

V rovnakom roku zároveň po intenzívnom audite získavame jediný celosvetovo uznávaný certifikát Human Cosmetics Standard (teraz známy ako Leaping Bunny) udeľovaný organizáciou Cruelty Free International. 

 

Zaväzuje nás k tomu, že nevyužívame ingrediencie testované na zvieratách a nezadávame testovanie na zvieratách ani inde vo svete (v Čechách už je, našťastie, zakázané).

2009

2010...

1. limitovaná edícia

Pretože vieme, že zákazníci majú radi prekvapenie a novinky, prichádzame s projektom sezónnych limitovaných edícií, ktoré uvádzame doteraz. Zameriavame sa na trendy, lokálnu tematiku aj nostalgické vône. 

 

Prvou kolekciou je MOJITO, ktoré je u nás v tom čase najpopulárnejším kokteilom, a z limitky sa stáva letný hit. Zákazníkov sme potešili malinou, marhuľou, ríbezľami, slivkou, uhorkou, čokoládou... 

 

Niektoré z edícií boli tak úspešné, že sme ich neskôr zaradili do stáleho sortimentu.

2010

2011...

Začíname budovať predajnú sieť na Slovensku

Rozhodneme sa nadviazať na dlhodobé veľkoobchodné vzťahy na Slovensku a postupne vybudovať menšiu predajnú sieť aj v tejto nám tak blízkej susednej krajine. 

 

Prvú vlastnú predajňu otvárame v bratislavskom obchodnom dome Central. Nasleduje Žilina, Košice, Trenčín...

2011

2011...

Otvárame franchisové predajne v Japonsku

Do našej kozmetiky a našich predajní sa zamiloval japonský podnikateľ a vysníval si otvorenie Manufaktury v Japonsku. 

 

Jeho sen sa po dlhých „pytačkách“ a náročných certifikačných procesoch, ktoré sú najprísnejšie na svete, splnil a v Japonsku sa skutočne otvára niekoľko predajných miest. 

 

Teší nás to aj z toho dôvodu, že sme si vďaka tomu potvrdili skvelú kvalitu našich výrobkov.

2011

2014...

ŠOK! končíme s veľkoobchodom a sústredíme sa iba na vlastnú sieť

Čím viac sa zvyšuje kvalita a šírka nášho sortimentu spolu s energiou vkladanou do našich predajní a úrovne predajného servisu, tým viac nás mrzí, keď naše produkty nachádzame zle prezentované mimo našej predajnej siete. 

 

Po náročných debatách dochádzame k radikálnemu rozhodnutiu: postupne skončíme s veľkoobchodným predajom a sústredíme sa plne len na čo najlepšiu kvalitu našich produktov a obchodnej siete.

 

Pre mnohých nepochopiteľný krok... Pre nás s odstupom času odvážne, ale skvelé rozhodnutie, ktoré nás posunulo ďalej a zvýšilo hodnotu našej značky.

2014

2016...

Oslavujeme 25 rokov!

V roku 2016 organizujeme pri príležitosti osláv 25. výročia veľkú tlačovú konferenciu v pražskom Jazz-Docku. 

 

Máme 50 vlastných značkových predajní v Česku aj na Slovensku, prevádzkujeme moderný e-shop, potešili sme už viac ako 10 miliónov zákazníkov a predali cez 37 000 000 výrobkov.   

 

V rovnakom roku postupujeme do najužšieho kola prestížnej súťaže EuroShop Retail Design Award o najkrajší obchod na svete a dostávame sa na titulku Brand & Stories. 

 

O rok neskôr prvýkrát prekonávame obrat 500 mil. CZK. Máme čo oslavovať, darí sa nám...

2016

2018...

Recyklát v obaloch a najlepšia zákaznícka skúsenosť v ČR podľa KPMG

Ekológia a udržateľnosť pre nás boli prirodzenou súčasťou už od samého začiatku. 

 

Už v roku 2018 spúšťame projekt balenia do liekoviek s využitím 25 - 50 % recyklátu. Ročne sa nám tak od tej doby darí šetriť viac ako 10 ton nového plastu. Významne tiež v našich predajniach využívame originálny starý nábytok, ktorý nám reštaurujú šikovní remeselníci. 

 

V tomto roku tiež získavame 1. miesto v prestížnom rebríčku KPMG, podľa ktorého Manufaktura poskytuje najlepšiu zákaznícku skúsenosť v Českej republike.

2018

2019...

Hotelová kozmetika v spolupráci s Francúzskom

V roku 2019 v spolupráci s francúzskou spoločnosťou Aficom – popredným svetovým dodávateľom prémiovej hotelovej kozmetiky (dnes GROUP G.M.) predstavujeme projekt hotelovej kozmetiky s kolekciou Sedmokráska. 

 

Manufaktura sa tak stáva súčasťou portfólia významnej francúzskej spoločnosti a radí sa medzi prestížne svetové značky, ktoré táto spoločnosť zastupuje vo vybraných 4 – 5 hviezdičkových hoteloch v Českej a Slovenskej republike a ďalších krajinách strednej Európy. 

 

Jedným z prvých hotelov, ktorý si kozmetiku objednáva, je legendárny karlovarský hotel Pupp, nasleduje ikonický Ještěd a ďalšie.

2019

2020...

Covid & nečakaný hrdina = antibakteriálny gél

Planétu ovláda Covid. Cestovný ruch razom neexistuje, opakovane sa zatvárajú predajne a nám začína najnáročnejšie obdobie, ktoré sme doteraz prežili.

 

Nečakaným záchrancom sa stáva náš šetrný mätový certifikovaný antibakteriálny gél, ktorý takmer nestíhame vyrábať a distribuovať. Zápasíme s mnohými problémami, ale dokonca zvládame časť produkcie venovať aj subjektom, na ktoré sa zabúda - detské domovy, hospice atď. 

 

Všetko zlé na niečo dobré, a tak nás táto náročná doba tiež prinúti intenzívne rozvinúť e-shop a spustiť vernostný program.

2020

2021...

Rodí sa ďalšia veľká hviezda

Covid je neustále v hre a situácia zďaleka nie je stabilizovaná, ale my ideme ďalej a teší nás, že toto náročné obdobie úspešne zvládame bez redukcie predajnej siete alebo výroby. 

 

Uvádzame novú zaujímavú kolekciu LÚKA. Obsahuje výťažky z byliniek z českých i slovenských lúk, aby sme sa ešte o niečo viac priblížili slovenským zákazníkom a je koncipovaná v duchu módneho anti-pollution trendu. 

 

Nečakaným hitom tejto kolekcie, ktorá v nasledujúcich rokoch ovláda top pozície a ovplyvňuje formovanie celého radu, sa stáva toaletná voda.

2021

2022...

Vojna na Ukrajine - budujeme ubytovňu

V marci 2022 zasiahla Európu ďalšia tragická udalosť – vojna na Ukrajine. 

 

Využívame voľné priestory v sklade a všetky spoločné schopnosti a v rekordnom čase budujeme ubytovňu, v ktorej za pár dní od vzniku konfliktu vítame prvé mamičky s deťmi. 

 

Radosť z pomoci, ktorú sme vďaka spoločnej práci dokázali takto rýchlo ponúknuť, je obrovská.

2022

2022...

Bez obalu a ďalšie ocenenia

Bylinné soli je u nás možné zakúpiť už mnoho rokov, ale v roku 2022 spúšťame v 10 predajniach pilotný projekt predaja BEZ OBALU pri ďalších produktoch. 

 

Bohužiaľ, po roku a pol testovania však, projekt vyhodnocujeme s ohľadom na malý záujem zákazníkov za neefektívny a ukončujeme ho. K zníženému záujmu o bezobalové nakupovanie určite prispela pandémia covidu.

 

V tomto roku tiež znovu získavame ocenenie KPMG za zákaznícku skúsenosť a 6 našich kozmetických výrobkov sa umiestňuje na popredných miestach v populárnej ankete Kozmetické hviezdy.

2022

2023...

1. spoločná kolekcia so známou influencerkou

S jednou z najznámejších influenceriek v Českej republike - Shopaholic Nicol spolupracujeme už od roku 2021. 

 

V roku 2023 predstavujeme spoločnú limitovanú vianočnú kolekciu – Rožteky a radujeme sa z veľkého úspechu. 

 

Rok 2023 je na nové rady obzvlášť bohatý: uvádzame špeciálnu kolekciu pre naše turistické predajne: PRAHA Memories, predstavujeme refity obľúbených kolekcií Ruža a Marhuľa a v septembri uvádzame už 26. limitovanú kolekciu Lesné ovocie. 

2023

2024...

Nová výroba!

Rok 2024 je pre nás veľkou výzvou. Po mnohých rokoch hľadania sa nám podarilo kúpiť krásny výrobný areál v Modleticiach a na jar do neho po niekoľkých mesiacoch stavebných a technických úprav z Čakovíc sťahujeme celú výrobu, vývojové centrum aj laboratóriá. 

 

Otvára sa pred nami ďalšia veľká kapitola. Máme po mnohých rokoch rozšírené priestory, disponujeme novými technológiami a sme sami zvedaví, čo v budúcnosti vymyslíme...

 

V tomto roku zároveň aj po roku intenzívnych príprav spúšťame nový e-shop (na ktorom si práve čítate tento náš príbeh) spolu s pokladničným systémom.

 

Nenudíme sa :). Ale stále nás to baví a tešíme sa na všetko, čo nás ešte čaká...

 

2024

Za to, že náš príbeh trvá už toľko rokov, 

ďakujeme predovšetkým vám — našim verným zákazníkom. 

Ste náš motor, naša energia, naša radosť.


Buďte s nami na sieťach

Pridajte sa k nám

  • Špeciálne ponuky, darčeky k nákupu
  • 30 bodov na začiatok :)
  • Body zbierate v predajniach i v e-shope
Registrovať sa

Cookies

Používame súbory cookie na zabezpečenie správneho fungovania vášho obľúbeného e-shopu, na prispôsobenie obsahu stránok vašim potrebám, na štatistické a marketingové účely a personalizáciu reklám od Googlu a ďalších spoločností. Kliknutím na tlačidlo „Povoliť všetko“ nám udelíte súhlas s ich zberom a spracovaním a my vám poskytneme ten najlepší zážitok z nakupovania.

Vaše nastavenie súborov cookie

Tu máte možnosť prispôsobiť soubory cookie v súladu s vlastnými preferenciami a neskôr nastaviť alebo kedykoľvek vypnúť v pätičke webu.

Technické cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webu a všetkých funkcií, ktoré ponúkajú.

Personalizáciu prevádzame na základe vami prehliadnutého tovaru. Ďalej potom upravujeme zobrazovaný obsah podľa toho, čo vás zaujíma.

Tieto cookies nám umožňujú meranie výkonu nášho webu a za pomoci získaných dát potom môžeme zlepšovať zážitok z nakupovania zákazníkom.

Tieto cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami vrátane Googlu na prenos osobných údajov a personalizáciu reklám, aby boli pre vás zaujímavé.